یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
برگزاری نشست هم ‏اندیشی با موضوع جایگاه شعر در تبلیغ (درباره شعر)

حوزه/ نشست هم ‏اندیشی با موضوع جایگاه شعر در تبلیغ با حضور برخی از شعرا و صاحب نظران این عرصه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مقدمی مسئول مرکز پژوهش‏های تبلیغی در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین و روشنگری کلام مقام معظم رهبری است که در سال قبل در رابطه با تبلیغ داشته‏ اند و شعر را به ‏عنوان ابزاری هم ردیف منبر و تبلیغ مکتوب قرار داده ‏اند.

وی افزود: بنای ما در مورد جایگاه شعر شعر در تبلیغ این است که تبدیل به یک کتاب شود و یا اینکه یک دستور‏العمل جامع و کامل در تبلیغ با موضوعیت شعر داشته باشیم. و در این باره سؤالاتی که در مرحله اول به ذهن می‏رسد این است که خصوصیات و ویژگی‏های خاص «شاعرمبلّغ» و بایدها و نبایدهای شاعر تبلیغی چیست؟ چگونه می‏توان از ابزار شعر برای تبلیغ استفاده کرد؟ و نیز دنبال یک سبک تبلیغی هستیم، و بنا داریم چنانچه کتاب خوبی آماده شد دوره‏های آموزشی کوتاه‏مدت داشته باشیم. و زمینه آموزش آن را فراهم کنیم.

در ادامه حجج اسلام سیدسلمان علوی و خدّامی و آقای شرافت از شاعران و فعالان عرصه شعر تبلیغی در رابطه با اهمیت شعر در تبلیغ و ویژگی‏ های آن مطالبی گفتند.

برگزاری یک نشست در مورد خواسته‌‏های مقام معظم رهبری درباره شعر؛ شناخت ظرفیت‌‏های شعر نو در تبلیغ دینی؛ ترجمه شعرهای فاخر به زبان‏های زنده دنیا؛ روش تأثیرگذاری آیات و روایات در قالب شعر برای تربیت؛ احیاء ظرفیت نوحه و سرود برای مخاطبان کودک و نوجوان؛ استفاده روشمند از شعر به عنوان یک ابزار در پیامک و پلاکارد و فضای مجازی؛شناسایی استعدادهای شاعری طلاب و تربیت «شاعرمبلّغ»؛لحاظ امتیازات تبلیغی برای تبلیغ شعری و «شاعرمبلّغ»؛ سرفصل موضوعاتی که برای تبلیغ شعری مناسب است؛ تاریخچه شعر تبلیغی و سابقه «شاعرمبلّغ»؛ ویژگی‏ها و بایدها و نبایدهای شعر تبلیغی؛ شیوه اجرای شعرهای تبلیغی و نسبت و رابطه شاعرمبلّغ با ستایشگر و روضه‏ خوان؛ سیاست‏گذاری و برنامه‏ریزی تبلیغی با محوریت شعر برای طلاب؛ تعیین گروه برای مقایسه بین دو کتاب مقام معظم رهبری مدظله العالی (در خصوص شعر رسالت‏های شاعر) کتاب رسم شاعری و امین شعر انقلاب و بدین وسیله تبیین فرمایشات رهبری انجام می‏شود و کتاب آموزش نیز نوشته شود و انجام ایده‏های جدید مثل گذاشتن روزانه تک‏بیتی بر روی سایت‏های حوزوی؛ از اهم مباحث مطرح شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha